Tools om het web vast te leggen en te converteren
GrabzIt is een online community

Gegevens uit de tabel op de tweede pagina met de javascript-knop 'volgende pagina'

Stel vragen met betrekking tot de Web Scraper Tool van GrabzIt. Zoals hoe de webschraper en API te gebruiken om gegevens uit webpagina's, afbeeldingen of PDF-documenten te extraheren.

Hoi,

Ik ben het nu al uren aan het proberen, maar ik kom er niet uit.

Op de website waarvan ik gegevens wil verzamelen, staat een tabel met een aantal vermeldingen. De tabel kan 15 vermeldingen op één pagina bekijken. Meestal zijn er 2 pagina's te zien vanwege 18-20 inzendingen.

Ik wil de gegevens van de eerste pagina halen, en daarna van de tweede pagina. Het is niet nodig om het in één bestand te krijgen.

Is er iemand hier die mij kan helpen de gegevens van de tweede pagina te krijgen? Het is via Javascript, dus ik kan de directe URL niet vinden, of hoe ik de tool kan laten kiezen om naar de tweede pagina te gaan.

Link is: http://cetis.combinant.be/Etis/TimeTableTrains.aspx?Terminal=COMBINANT&TimeTableType=2

Ik weet niet hoe ik iets moet plaatsen into de URL om automatisch naar pagina 2 te gaan.

Als alternatief kan ik misschien de Web Scraper gebruiken, maar ik wil de gegevens ophalen intoa Excel-sheet. Via de webscraper kon ik de beste optie niet vinden. Wanneer ik het "Klikelement" gebruik en dit vervolgens selecteer bij "een knop volgende pagina?" het gaat niet naar de volgende pagina, misschien vanwege Javascript?

Hoe de export naar Excelsheet verloopt via de Screenshot Tool ziet er het beste uit.

Bedankt voor elke hulp!

Vriendelijke groeten,

durk

Gevraagd door anoniem op 15 juli 2020

Via Web Scraping heb ik nu ontdekt hoe ik naar Excel kan exporteren. Maar alleen de tweede pagina werkt niet.

iemand een idee?

Beantwoord door anoniem op 16 juli 2020

Hoi,

U moet elke kolom afzonderlijk selecteren om uw gegevensset te maken. Zodra je dit hebt gedaan. Gebruik de klikactie en selecteer alleen de knop Volgende. Wanneer het keuzevak verschijnt, kiest u vervolgens de knop 'Een volgende pagina?' keuze. U hoeft niet naar de tweede pagina te kijken, omdat deze hetzelfde is als de eerste en u alle gewenste kolommen al had moeten specificeren.

Vriendelijke groeten

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 17 juli 2020