Tools om het web vast te leggen en te converteren
GrabzIt is een online community

Pagina-einden op tabellen

Stel vragen over het vastleggen of converteren van webpagina's of HTML into afbeeldingen, CSV-, PDF- of DOCX-documenten en over het converteren van video's into geanimeerde GIF's die onze API gebruiken.

Heeft iemand een suggestie hoe men een pagina-einde in docx zou kunnen forceren, zodat korte tabellen niet over twee pagina's worden verdeeld wanneer ze vanuit HTML worden geconverteerd?

Gevraagd door anoniem op 4 september 2022

Je kunt blzleeftijd breekt.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 4 september 2022

Ik heb de voorgestelde aanpak geprobeerd, maar kreeg geen pauze. Was aan het testen met behulp van de website, dus ik weet niet zeker of de watermark problemen zal veroorzaken? De stijl is ingesteld op de tag in het onderstaande voorbeeld

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

<figure class="tabel" style="float:links;">

Soort vaatwasser

Waterverbruik (liter per rek)

Energietarief bij inactiviteit

(kW per uur)

Onder toonbank

≤ 3

≤ 0.9

Stationaire enkele tankdeur

≤ 3

≤ 1

Transportbanden voor enkele en meerdere tanks

≤ 2.9

≤ 2.6

Minimaal waterverbruik vaatwasser en energietarieven bij inactiviteit

Beantwoord door anoniem op 15 september 2022

Dat is niet wat het artikel suggereert. Eén: de CSS is verkeerd, maar twee: je gebruikt de div's met de stijl om je pagina's te definiëren.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 15 september 2022

Ik heb een update uitgevoerd om de stijl in een div-bit in te stellen, waarbij de verwachte pauze in de tabel niet wordt vermeden

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Soort vaatwasser

(kW per uur)

Onder toonbank

≤ 3

≤ 0.9

≤ 3

≤ 1

≤ 2.9

≤ 2.6

Beantwoord door anoniem op 28 september 2022

U gebruikt nog steeds niet de juiste CSS-stijl.

Het werkt niet door pagina-einden te vermijden. U moet de pagina's definiëren zoals weergegeven in het artikel. Plaats vervolgens uw inhoud op elke pagina.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 29 september 2022

We zijn blij dat de pagina's kapot gaan als ze de limiet van de inhoud op de pagina bereiken. We willen alleen voorkomen dat de tabellen over twee pagina's worden opgesplitst.

Beantwoord door anoniem op 29 september 2022

Kunnen we iets doen met dit voorbeeld?

Vermijd een pagina-einde binnen a , , elementen:: 

@mediaprint {
  tafel, ul, ol {
    inbreken: vermijden;
  }
}

Nee, zo werkt het niet.

Is dat een bevestiging dat het vermijden van een tafelonderbreking niet wordt ondersteund in het huidige product? 

Dit wordt nu ondersteund door break-inside:avoid op de tabel of lijst te zetten. Voor meer informatie kijk hier.

Is deze update toegevoegd aan de downloadbare javascript-bestanden?

Beantwoord door anoniem op 3 oktober 2022

Het is bijgewerkt aan de serverzijde.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 3 oktober 2022

Omdat de converter in docx de rand van een div niet weergeeft, hebben we tabellen gebruikt om randen rond de inhoud te maken in plaats van lijsten met div's die randen hebben. Is het mogelijk dat de door u aangebrachte update niet werkt als de tabel die we vragen om de onderbreking te vermijden zich in een tabelcel bevindt?

Beantwoord door anoniem op 6 oktober 2022

Dit is een voorbeeld van code waarbij een tabel zich in een tabel bevindt, wat resulteert in een overschrijving/negeren van de style="page-break-inside: vermijd;

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Soort vaatwasser

(kW per uur)

Onder toonbank

≤ 3

≤ 0.9

≤ 3

≤ 1

≤ 2.9

≤ 2.6

Beantwoord door anoniem op 6 oktober 2022

Ja, het wordt genegeerd omdat in docx keeonext moet worden toegepast op de wh9e-tabel. Probeer dus de waarden in beide tabellen te plaatsen.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 7 oktober 2022

Als ik beide tabellen toepas, krijg ik aanzienlijke hoeveelheden witruimte in het hele document, omdat ik niet wil dat de eerste (buitenste) tabel aan het einde van de pagina kapot gaat, maar ik wil niet dat de kortere intinterne tabellen die in de cellen van de buitenste tabel zitten om te breken. 

Beantwoord door anoniem op 7 oktober 2022

Ik geloof niet dat dit mogelijk is in een DOCX-document. Ik heb het zelf geprobeerd en het lijkt niet te werken.

Ik heb zojuist het onderstaande geprobeerd en het is vrijwel hetzelfde als het niet hebben van de style="page-break-inside: vermijd;"

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Soort vaatwasser

(kW per uur)

Onder toonbank

≤ 3

≤ 0.9

≤ 3

≤ 1

≤ 2.9

≤ 2.6

Beantwoord door anoniem op 7 oktober 2022

Dat klopt, als de tabel te groot is, heeft Word geen andere keuze dan de tabel kapot te maken.

Wat zou dan de oplossing kunnen zijn? Vermoedelijk zal het toevoegen van een belangrijke aan de vermijdpauze op de binnenste tabel geen verschil maken bij de vertaling naar xhtml? 

Beantwoord door anoniem op 9 oktober 2022

Ik geloof niet dat er een oplossing voor is. Als de tabel groter is dan een pagina, zal er toch een onderbreking optreden.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 9 oktober 2022

Het probleem ligt niet bij de buitenste tabel, maar bij de binnenste tabellen, die een paar rijen lang zullen zijn en er als zodanig slordig uitzien met een koptekst op de ene pagina en drie rijen op de volgende.  

Ja ik begrijp het. Maar om een ​​tabel bij elkaar te houden, vereist Word dat de hele tabel vervolgens op de alinea's wordt toegepast.

Is er bijvoorbeeld een manier om programmatisch te detecteren dat de binnenste tabel gaat breken en een pagina-einde in te voegen?

Nee, dat is niet mogelijk omdat het document pas wordt weergegeven nadat het door Word is geopend 

Binnen de tabeleigenschap van het woorddocument bevindt zich onder het tabblad Rij een eigenschap met de naam rij toestaan ​​over pagina's heen te breken. Het lijkt er standaard op dat de HTML naar DocX-engine dit op waar instelt. Is het mogelijk om een ​​instelling te hebben waarmee we dit op false kunnen zetten?  

Beantwoord door anoniem op 2 november 2022

Dit werkt nu, voeg gewoon break-inside toe: vermijd de rij zoals uitgelegd hier.

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 2 november 2022