Tools om het web vast te leggen en te converteren
GrabzIt is een online community

ConvertHTML - verschil tussen PDF en PNG/JPG

Stel vragen over het vastleggen of converteren van webpagina's of HTML into afbeeldingen, CSV-, PDF- of DOCX-documenten en over het converteren van video's into geanimeerde GIF's die onze API gebruiken.

Hi

Ik heb ConvertHTML met PNG met succes gebruikt en nu heb ik geprobeerd dezelfde code te gebruiken (enigszins aangepast voor de PDF-parameters) om ook de optie voor PDF-export te hebben, maar PDF-export geeft een iets ander resultaat dat niet helemaal klopt . De PDF-export plaatst wat extra witruimte (geen marges) rechts en onderaan mijn HTML. Ik heb exact dezelfde HTML getest met de onderstaande code. Enig idee waarom ik een andere export krijg? Het enige dat ik kan bedenken is dat wanneer ik pixels naar mm converteer, ik moet afronden. 

Bedankt

Hier is de code die ik heb voor PNG:

GrabzIt("").ConvertHTML(watToConverteren, {
     "target": "#captureThis",
     "adres": het adres,
     "formaat": "png",
     "transparant": 1,
     "breedte": 1200,
     "bhoogte": 628,
     "breedte": 1200,
     "hoogte": 628,
     "displayid": "finalImage",
}).DataURI(dataURLAfterGrabzIt);

En hier is de code voor PDF:

GrabzIt().ConvertHTML(watToConverteren, {
     "target": "#captureThis",
     "adres": het adres,
     "formaat": "pdf",
     "breedte": 317, //Pixels omgezet naar mm
     "hoogte": 166, //Pixels omgezet naar mm
     "displayid": "finalImage",
     "mtop": 0,
     "mleft": 0,
     "onder": 0,
     "goed": 0
}).DataURI(dataURLAfterGrabzIt);

Gevraagd door Corey Alderin op 16 december 2019

Hallo Corey,

Ja, ze zullen waarschijnlijk iets anders zijn. Dit komt omdat men een exact beeld maakt van wat er in de browser staat en dit vervolgens in het doelelement knipt. De andere wordt geconverteerd naar PDF-elementen en vervolgens wordt het juiste PDF-element uitgesneden.

Ook voor PDF denk ik niet dat je breedte en hoogte moet opgeven. 

Vriendelijke groeten

Beantwoord door GrabzIt-ondersteuning op 16 december 2019

Bedankt. Is het dus mogelijk om dezelfde resultaten te behalen? Ik heb veel verschillende dingen getest, maar zonder succes. Moet ik in plaats daarvan een PNG naar PDF-converter gebruiken? Ik probeerde dat te vermijden, maar misschien is dat de enige oplossing.

Als ik de hoogte en breedte niet specificeer, wordt er nog meer witruimte toegevoegd. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd door alleen de breedte en alleen de hoogte op te geven en ze geven allemaal verschillende resultaten, maar niet de juiste resultaten. 

Bedankt

Beantwoord door Corey Alderin op 16 december 2019

Kunt u de HTML-code opgeven die u probeert vast te leggen? Het zou waarschijnlijk zinvol zijn om het naar ons te e-mailen.

Natuurlijk kan ik dat sturen. Waar moet ik het naartoe sturen?

Oké, ik denk dat ik begrijp waar je op doelt. Op het moment dat u een doel als PDF vastlegt. Het retourneert nog steeds het paginaformaat waar u om vroeg, dus als u om een ​​paginaformaat van A4 vroeg, zou u het doel bijgesneden krijgen en op een A4-pagina laten zitten.

Het lijkt er echter op dat u het beoogde HTML-element op zichzelf wilt hebben, waarbij het paginaformaat is ingesteld op het paginaformaat van het HTML-element.

Is dit correct? Als dit het geval is, is er een codewijziging nodig. Ik denk dat we dit kunnen doen door toe te staan ​​dat een -1 wordt doorgegeven aan de paginagrootteparameter, op een vergelijkbare manier als bij het maken van een gerichte afbeelding.

Ja dat is correct. Dat zou mooi zijn als dat een optie zou zijn. Bedankt